Już od ponad roku w naszej szkole, uczniowie klasy 5 odbywają cotygodniowe spotkania z grami planszowymi. Organizowanie takich spotkań to nie tylko świetna forma zabawy, ale też wartościowe narzędzie wychowawcze i edukacyjne, zwłaszcza jeśli od czasu do czasu mogą uczestniczyć w nich rodzice.
Gry planszowe uczą dzieci współpracy, komunikacji i dzielenia się zadaniami. Wspólna zabawa sprzyja integracji klasy, wzmacnia więzi i pomaga uczniom lepiej się poznać. Uczy także, jak radzić sobie z przegraną i wygrywać z szacunkiem dla innych.
Planszówki rozwijają logiczne myślenie, koncentrację, pamięć i umiejętność planowania. Dzieci analizują sytuację, przewidują ruchy przeciwników i podejmują decyzje – często pod presją czasu lub emocji. To doskonała lekcja myślenia strategicznego. Wiele gier wymaga liczenia, czytania instrukcji czy zapamiętywania zasad – czyli naturalnie wspiera rozwój kompetencji matematycznych i językowych. Gry tematyczne pozwalają także przemycić wiedzę z przyrody, historii czy geografii w atrakcyjny sposób.
Gry to przede wszystkim emocje – radość, ekscytacja, czasem frustracja. Dzięki temu uczniowie uczą się rozpoznawać i nazywać swoje uczucia, reagować na stres, budować pewność siebie i rozwijać empatię. Zajęcia z grami planszowymi to wartościowa alternatywa dla czasu spędzanego przed ekranem. Uczą zasad fair play, odpowiedzialności i szacunku dla innych. Dla nauczyciela to także świetna okazja do obserwacji relacji w grupie i wspierania uczniów w ich rozwoju społecznym.
Spotkania z planszówkami w szkole to coś więcej niż zabawa. To inwestycja w rozwój młodych ludzi – ich umiejętności, emocje i relacje. A wszystko to w atmosferze radości i zaangażowania.
(ls)
Brak komentarzy