Gry planszowe w klasie 5 – zabawa, która uczy i rozwija


Już od ponad roku w naszej szkole, uczniowie klasy 5 odbywają cotygodniowe spotkania z grami planszowymi. Organizowanie takich spotkań to nie tylko świetna forma zabawy, ale też wartościowe narzędzie wychowawcze i edukacyjne, zwłaszcza jeśli od czasu do czasu mogą uczestniczyć w nich rodzice.

Gry planszowe uczą dzieci współpracy, komunikacji i dzielenia się zadaniami. Wspólna zabawa sprzyja integracji klasy, wzmacnia więzi i pomaga uczniom lepiej się poznać. Uczy także, jak radzić sobie z przegraną i wygrywać z szacunkiem dla innych.

Planszówki rozwijają logiczne myślenie, koncentrację, pamięć i umiejętność planowania. Dzieci analizują sytuację, przewidują ruchy przeciwników i podejmują decyzje – często pod presją czasu lub emocji. To doskonała lekcja myślenia strategicznego. Wiele gier wymaga liczenia, czytania instrukcji czy zapamiętywania zasad – czyli naturalnie wspiera rozwój kompetencji matematycznych i językowych. Gry tematyczne pozwalają także przemycić wiedzę z przyrody, historii czy geografii w atrakcyjny sposób.

Gry to przede wszystkim emocje – radość, ekscytacja, czasem frustracja. Dzięki temu uczniowie uczą się rozpoznawać i nazywać swoje uczucia, reagować na stres, budować pewność siebie i rozwijać empatię. Zajęcia z grami planszowymi to wartościowa alternatywa dla czasu spędzanego przed ekranem. Uczą zasad fair play, odpowiedzialności i szacunku dla innych. Dla nauczyciela to także świetna okazja do obserwacji relacji w grupie i wspierania uczniów w ich rozwoju społecznym.

Spotkania z planszówkami w szkole to coś więcej niż zabawa. To inwestycja w rozwój młodych ludzi – ich umiejętności, emocje i relacje. A wszystko to w atmosferze radości i zaangażowania.

(ls)

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.