W naszej placówce, w ramach realizacji projektu „Nowoczesna szkoła – lepszy rozwój dziecka – wsparcie efektywności nauczania w SP1 i SP8 w Pabianicach” współfinansowanego z Funduszy Europejskich, powstały dwie w pełni wyposażone sale do terapii integracji sensorycznej. Zamontowane w nich instalacje oraz umieszczone przybory i pomoce umożliwiają przeprowadzenie profesjonalnych zajęć z dziećmi .

Podstawą do pracy w salach są dwa stelaże do sprzętu podwieszanego wraz z huśtawkami, hamakami i platformami, które służą do stymulowania układu przedsionkowego i proprioceptywnego, czyli głównych układów sensorycznych człowieka. Oprócz tego, sala posiada sprzęt naziemny (beczki, tunele, materace), sprzęt sensoryczny (maty z kolcami, piłki z wypustkami, materiały dotykowe), sprzęt usprawniający motorykę małą i dużą (dywan interaktywny, zabawki równoważne, zabawki manualne, gry), zabawki edukacyjne, sprzęt do masażu, pomoce logopedyczne, pomoce terapeutyczne, trampoliny, materace, wałki, piłki, drabinki, równoważnie, deskorolki, sprzęt obciążeniowy (koce i kołdy).  Monitor interaktywny pozwala m.in. na wykorzystanie materiałów poglądowych dostępnych w Internecie. Usytuowanie wymienionych pomocy i instalacji w dwóch pomieszczeniach pozwala na efektywniejsze ich wykorzystanie.

Również w ramach realizacji zadań projektowych, nauczyciele-terapeuci z SP8 – przeszli specjalistyczne szkolenia i kursy doskonalące Ich wiedzę i umiejętności z zakresu terapii integracji sensorycznej. Wśród wspomnianych specjalistów wymienić należy: Marzenę Dobras-Kozioł, Kaję Stępniewską, Katarzynę Bekier i Milenę Skrobek.

W wyniku połączenia wysokich kompetencji nauczycieli-terapeutów oraz specjalistycznego sprzętu możliwe jest realizowanie kolejnych zadań projektowych w postaci specjalistycznych zajęć terapii integracji sensorycznej, dostosowanych do indywidualnych potrzeb dzieci z nich korzystających.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.