Zajęcia pozalekcyjne

ZAJĘCIA POZALEKCYJNE prowadzone są w SP8 w celu:

  1. rozwijania uczniowskich predyspozycji, zainteresowań i talentów;

  2. wyrównywania szans edukacyjnych uczniów posiadających np. zaległości spowodowane nieobecnością na zajęciach dydaktycznych;

  3. wypełniania zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznych i specjalistycznych, skierowanych do szkoły w odniesieniu do uczniów.

Ad. 1.

Zajęcia rozwijające realizowane są w ramach:

  • wdrażania Programu gimnastyki artystycznej
    Zajęcia gimnastyki artystycznej (z przyborami: skakanka, obręcz, wstążka) odbywają się przed lub po lekcjach trzy razy w tygodniu w klasach I-III oraz są kontynuowane w klasach starszych (w mniejszym wymiarze godzin);

  • zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia uczniów (w wymiarze jednej godziny tygodniowo), tj.:

    • sportowe dla klas I-III,

    • sportowe dla uczniów klas starszych,

    • balet,

    • matematyczno-informatyczne,

    • przyrodniczo-ekologiczne,

    • humanistyczne,

    • muzyczne,

    • artystyczne,

    • zespół cheerleaders;

  • zajęć z Rządowego Programu „Laboratoria Przyszłości”: programowanie pracy drukarki 3D, przygotowywanie audycji telewizyjnych (wykorzystanie studia telewizyjnego), zajęcia fotograficzne (wykorzystanie studia fotograficznego), zajęcia z wykorzystaniem stacji lutowniczej;

  • zajęć rozwijających umiejętność uczenia się.

Poza wymienionymi zajęciami, na terenie SP8 uczniowie mogą korzystać z:

  • zajęć dodatkowych, realizowanych w ramach wdrażanych innowacji pedagogicznych, projektów unijnych lub programów rządowych;

  • zajęć komercyjnych, np. języka angielskiego, zumby, zabaw ruchowych ogólnorozwojowych.

Ad. 2.

Zajęcia wyrównujące szanse edukacyjne uczniów realizowane są w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, poprzez zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z takich przedmiotów, jak:

  • język polski

  • język angielski

  • matematykę

  • fizykę i chemię

  • oraz innych w zależności od potrzeb

Ad. 3.

Zajęcia zalecone przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne, specjalistyczne i/lub wynikające z potrzeb rozwojowych uczniów, realizowane są w ramach zajęć:

  • integracji sensorycznej

  • integracji sensorycznej z elementami terapii reki oraz terapii neurotaktylnej

  • terapii pedagogicznej

  • terapii psychologicznej

  • socjoterapii

  • psychoterapii CBT

  • terapii logopedycznej

  • rehabilitacji ruchowej

  • korekcyjno-kompensacyjnych

  • stymulujących procesy poznawcze

  • gimnastyki korekcyjnej

  • treningu umiejętności społecznych.

ZAPRASZAMY