ZAJĘCIA POZALEKCYJNE prowadzone są w SP8 w celu:
-
rozwijania uczniowskich predyspozycji, zainteresowań i talentów;
-
wyrównywania szans edukacyjnych uczniów posiadających np. zaległości spowodowane nieobecnością na zajęciach dydaktycznych;
-
wypełniania zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznych i specjalistycznych, skierowanych do szkoły w odniesieniu do uczniów.
Ad. 1.
Zajęcia rozwijające realizowane są w ramach:
-
wdrażania Programu gimnastyki artystycznej
Zajęcia gimnastyki artystycznej (z przyborami: skakanka, obręcz, wstążka) odbywają się przed lub po lekcjach trzy razy w tygodniu w klasach I-III oraz są kontynuowane w klasach starszych (w mniejszym wymiarze godzin); -
zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia uczniów (w wymiarze jednej godziny tygodniowo), tj.:
-
sportowe dla klas I-III,
-
sportowe dla uczniów klas starszych,
-
balet,
-
matematyczno-informatyczne,
-
przyrodniczo-ekologiczne,
-
humanistyczne,
-
muzyczne,
-
artystyczne,
-
zespół cheerleaders;
-
-
zajęć z Rządowego Programu „Laboratoria Przyszłości”: programowanie pracy drukarki 3D, przygotowywanie audycji telewizyjnych (wykorzystanie studia telewizyjnego), zajęcia fotograficzne (wykorzystanie studia fotograficznego), zajęcia z wykorzystaniem stacji lutowniczej;
-
zajęć rozwijających umiejętność uczenia się.
Poza wymienionymi zajęciami, na terenie SP8 uczniowie mogą korzystać z:
-
zajęć dodatkowych, realizowanych w ramach wdrażanych innowacji pedagogicznych, projektów unijnych lub programów rządowych;
-
zajęć komercyjnych, np. języka angielskiego, zumby, zabaw ruchowych ogólnorozwojowych.
Ad. 2.
Zajęcia wyrównujące szanse edukacyjne uczniów realizowane są w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, poprzez zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z takich przedmiotów, jak:
-
język polski
-
język angielski
-
matematykę
-
fizykę i chemię
-
oraz innych w zależności od potrzeb
Ad. 3.
Zajęcia zalecone przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne, specjalistyczne i/lub wynikające z potrzeb rozwojowych uczniów, realizowane są w ramach zajęć:
-
integracji sensorycznej
-
integracji sensorycznej z elementami terapii reki oraz terapii neurotaktylnej
-
terapii pedagogicznej
-
terapii psychologicznej
-
socjoterapii
-
psychoterapii CBT
-
terapii logopedycznej
-
rehabilitacji ruchowej
-
korekcyjno-kompensacyjnych
-
stymulujących procesy poznawcze
-
gimnastyki korekcyjnej
-
treningu umiejętności społecznych.
ZAPRASZAMY