Rusz się człowieku – część II


Witajcie Kochani. W tym tygodniu kolejna porcja ćwiczeń. Tym razem coś spokojniejszego i wyciszającego, a mianowicie ćwiczenia rozciągające, inaczej STRETCHING. Wystarczy 10 minut dziennie, a przekonacie się, że zdziałają cuda. Odprężą, pomogą lepiej dożywić nasze mięśnie, zapobiegną wadom postawy oraz przemęczeniu mięśni. Pomagają również zasnąć. Jak widzicie same korzyści. Warto włączyć je do codziennego zestawu ćwiczeń. Wybierzcie ulubione i do dzieła 😉

 

KARK I PLECY:

 

Słonik

Pozycja wyjściowa: stojąca, nogi w lekkim rozkroku, tułów pochylamy w przód, dłonie dotykają stopy.

Ćwiczenie: 5 POWTÓRZEŃ

  • wykonujemy parę kroków w przód cały czas trzymając się za stopy,
  • wykonujemy ok. 5-10 kroków, powrót do pozycji wyjściowej.

 

Skłony skośne w siadzie rozkrocznym

Pozycja wyjściowa: Siad rozkroczny, ręce w górze.

Ćwiczenie: 20 POWTÓRZEŃ

  • skłon do prawej nogi, do środka, do lewej nogi, powrót do pozycji wyjściowej

Ćwiczenie rozciąga też mięsień dwugłowy uda.

 

Rozciąganie obręczy barkowej

Pozycja wyjściowa: stojąca, nogi w lekkim rozkroku.

Ćwiczenie: 10 POWTÓRZEŃ NA KAŻDĄ RĘKĘ

  • jedną rękę prostujemy przed siebie równolegle do podłogi
  • drugą chwytamy podchwytem za łokieć ręki wyprostowanej

 

 

KLATKA PIERSIOWA:

Rozciąganie na brzuchu

Pozycja wyjściowa: leżenie przodem na brzuchu, nogi wyprostowane, ręce zgięte w stawach łokciowych na szerokości i wysokości barków.

Ćwiczenie: 10 POWTÓRZEŃ

  • prostujemy ręce jednocześnie odchylając głowę i kręgosłup w tył.

Ćwiczenie rozciąga też mięśnie brzucha.

Rozciąganie z podparciem

Pozycja wyjściowa: stojąca, w lekkim rozkroku (przy futrynie lub stabilnym meblu), jedna ręka wyprostowana zaparta pod kątem 90 stopni.

Ćwiczenie: 10 POWTÓRZEŃ NA KAŻDĄ STRONĘ

  • powoli wykonujemy skręty tułowia w kierunku przeciwnym do oparcia (wytrzymujemy 3 sekundy)
  • zmieniamy stronę

 

 

Opracował zespół nauczycieli wychowania fizycznego

 

 

 

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *